1

1

wtorek, 13 marca 2012

Gotowanie. Z cyklu: Na Florydzie zycie plynie.

Gotowanie takie samo jak wszedzie, ale.. komu by sie chcialo.

Czasem upal daje sie we znaki, czasem lenistwo, a czasem zwykle wyrachowanie.
Nie jest tak, ze sie generalnie nie gotuje. Gotuje, jak wszedzie.
Jednak wiele sklepow, zwlaszcza o charakterze delikatesowym, prowadzi wlasne kuchnie i serwuje smaczne jedzonko. Komu zatem chcialoby sie stac przy garach, w dodatku dla jednej osoby. Dwoch...

Za 7,99 $ mozna zakupic porcje z powodzeniem wystraczajaca na dwa dni. A podana cena jest w wielu wypadkach wygorowana, bo sa zestawy za 5$, 6$ z groszami. I nie jakis pies z buda. Nawet mniejsza taca sushi.


Zeby jednak nie bylo, ze sie tak calkiem obijam, plywam, maluje, praze w sloneczku i takie tam.
Ryby inaczej. Super dietetycznie.

Biala ryba w ziolach
1/2 kg ryby,
1 lyzeczka garlic pepper ( po prostu siekam zabek czosnku i dodaje pieprz),
1 lyzeczka bazylii,
1 lyzeczka majeranku,
1 swiezy pomidor, sredniej wielkosci pokrojony w kostke, wcale nie drobniutko, ale jak mnie przycisnie uzywam z puszki pomidory krojone w kostke, nie polecam jednak czesto, bo sie packa.

1/3 cup krojonych czarnych oliwek (daje zielone i tez jest ok, jakie mam pod reka),
1/2 zoltej papryki skrojonej w dlugie cienkie plasterki (daje czerwona, zielona, zalezy co mam),
1 sredniej wielkosci cebula skrojona w talarki,
mielony parmezan do posypania  (dla chetnych, osobiscie lubie)

Ziola , czosnek wymieszac ze soba i obsypac ryby.
Na patelnie wlac 3 lzyki wody (dokladnie wody, nic mi sie nie pomylilo) i polozyc rybe.
Warzywa wymieszac ze soba, dodac ziola i posypac rybe.

Patelnie przykryc, podgrzewac 8 - 12 min. TYLKO.
Gotowe.

Podaje to z ryzem, ryba na wierzch i mozna calosc posypac parmezanem.





Inny wynalazek, niekoniecznie do ryby. Na slodko.
Marchewka z jablkiem to znak mojego dziecinstwa. I moich dzieci tez. Jakos Gerberk im nie lezal. Czasem wracam do tych smakow, jak mam wene na gotowanie.

Tutaj poznalam wersje marchewki z ananasem. Rownie pyszne.


1 puszka ananasa z puszki (cruchon), odcedzony,
2-3 marchewki, zalezy od wielkosci, starte na tarce.
Chodzi o to by proporcje marchewki i ananasa byly jednakowe.
garsc rodzynek, majonez.

Wszystko wymieszac, gotowe. 
Jesli przygotujemy to przed podaniem rodzynki nabiora "ciala" sokiem ananasowym.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Ciekawe przepisy , ciekawe :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasne, a jesli chcesz wiecej takich ciekawych "wynalazkow" to zagladniej tutaj: http://powrotnik.eu/index.php/category/kuchnia/

    Zycze kulinarnych sukcesow:)

    Sama zaczynam poznawac meksykanska kuchnie "od kuchni:)"

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgłodniałam! Idę gotować.
    Dzisiaj od miesiąca miałam dzień pełen relaksu, ze znajomymi na plaży.
    Po biegach i branchu leżałam na leżaku i słuchałam opowieści, czasami dowcipów i rozkoszowałam się ciepełkiem. Teraz powróciłam do pracy, przy okazji wpadłam do ciebie.
    No i proszę, narobiłaś mi apetytu, więc zabieram się za pichcenie. Mam nadzieję, że posilonej, lepiej będzie się pisało :)
    Do następnego
    Liliana

    OdpowiedzUsuń