1

1

poniedziałek, 24 lutego 2014

Po prostu musze, to jest silniejsze ode mnie...

"Smierc jest niczym.

Nie liczy sie.

Ja tylko wymknelam sie do drugiego pokoju.

Nic sie nie stalo.

Wszystko pozostaje dokladnie takim, jakie bylo.

Ja jestem soba i Ty jestes soba, a to zycie ktore przezylismy razem nie zmienia sie.

Kimkolwiek bylismy dla siebie, ciagle nimi jestesmy.

Zawolaj mnie po staremu, tak jak zawsze.

Mow o mnie spokojnie, jak zawsze.

A mowiac, nie zmieniaj tonu.

Nie ubieraj  slow w powage czy smutek.

Smiej sie ze wszystkich malych zartow, ktore oboje lubilismy.

Baw sie, smiej, mysl o mnie, modl sie za mnie.

Niech moje imie zawsze bedzie dla Ciebie domem.

Wymawiaj je bez trudu, bez ducha cienia nad nim.

Zycie oznacza to co zawsze znaczylo.

Nie zmienia sie.

Trwa absolutnie i nieprzerwanie.

Czym jest ta smierc jesli nic nie znaczacym przypadkiem?

I mam wariowac poniewaz jest ona ponad nami, nieprzewidywalna?

Ale ja jestem i czekam na Ciebie, gdzies w poblizu, moze za rogiem.

Wszystko jest dobrze".


Rosamunde Pilcher, "September"

Serdeczne dzieki Agatce, Mackowi i Jedruli za pomoc w tlumaczeniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz