1

1

niedziela, 15 października 2017

Ograniczenia




Podobnie, jak Klarka ograniczam kotom wolnosc... w moim lozku.

Koc i tam maja prawo lezec, zostawiac siersc i pchly :)
Poduszka jest moja. Moga spac na kocyku kolo mnie. 
I pojely, bestie.





środa, 30 sierpnia 2017

Gdzie strumyk plynie z wolna... albo z szybka :) Lososie w sosie :)

Tarlo.
Losie lososie.

Tak sie to utarlo, ze biedaki maja pod gorke, tzn pod prad i tak rok w rok, tarlo w tarlo brna do zrodla.
Nie zwazajac na nic...ciekawe, co maja w oczach?

Zwykla sobie rzeczka. 
Alaska. Skagway.












 Ta rzeka to zadnych imponujacych rozmiarow. Strumyk taki, latwy do przeskoczenia.

 I pod gorke. Nic nie straszne!




 Za leb...
Zdjecia dzieki uprzejmosci Jedrusia.
I obiad :)

Czasem  niedzwiedzie objadaja sie na skraju rzeki. 
Za duzo luda - to sie wyniosly dzisiaj.


czwartek, 17 sierpnia 2017

Na jednym z dachow swiata.

To dach z XXII wieku. Szybka winda. Imponujace widoki.
2 pietra dla spokojnej wedrowki i widokow dookola Manhatanu, ujscia Hudsonu, Staten Island, New Jersey i Brooklynu.

To taras widokowy na oddanej do uzytku wiezy - nowego WTC.

 Statuetka majaczy w tle...


Rzut oka na Staten Island, wyspe przynalezna do Nowego Yorku.

A tu juz New Jersey.

Hudson. Oddziela tutaj stan Nowy Jork od New Jersey.

A to juz Manhattan.

Brooklyn Bridge. I kawalek samego Brooklynu. Za rzeka (East River) :)


 I powrot na Manhattan. 



Czy ktos rozpoznaje jakies charakterystyczne budynki?

sobota, 5 sierpnia 2017

Masakra bananowa.

Albo zdrowe ciasteczka.

Kiedy banasy sa juz miekkie i piegowate i kiedy jest juz przesyt ciasta bananowego to mozna sie pokusic na te cudaki.

2 banany,
1 cup platkow owsianych,
garsc czekoladowych chips.

Bananay zmasakrowac w misce, dolozyc platki owsiane i dokladnie wymieszac, dosypac czekoladowe chips i wymieszac ponownie.


Lyzka stolowa klasc na natluszczona blaszke.



Piec 15 min w temp 180C.
6-8 sztuk.
Wystudzic.

Studzilam z jednej i drugiej strony, bo jednak po masakrze bananowej sa bardzo mokre.
Najlepsze smakowo po zmrozeniu.



Zdrowy smak....

Ciasteczka sa ok. Bez zachwytow. Cos innego.

piątek, 4 sierpnia 2017

Jak pensjonarka.

Czytalam cala noc.
Dawno mnie nie zauroczyla tak zadna ksiazka.

Polnoc, jeszcze pare kartek...
2 rano-napije sie kawy.
No dobra, jeszcze jeden rozdzial.
5 rano...a to za chwilke trzasne sobie jajecznice z pomidorami.
6 rano...dobra, zrobie zakupy, bo sklep otwieraja wlasnie o 6.
To jeszcze herbata i doczytam do konca.
Teraz o malo co nie zabije sie o wlasny cien...
Byle dotrwac do wieczora.

Boje sie otworzyc 2 tom, bo jutro rano, o 8, mam pilates.



Wojna, trudne wybory, milosc, konspiracja, francuskie winnice i ludzkie postawy wobec wojennej i powojennej zawieruchy.

Nie nadaje sie do recenzowania ksiazek, rozkminow; "co artysta mial na mysli...".
Ksiazka albo mi sie podoba albo ja odkladam. 
Nieprzespana noc z nosem w tej ksiazke swiadczy samo za siebie.
Oczywiscie, jak dla mnie.

Niestety, nie mam ebooka, by sie ewentualnie podzielic :(

sobota, 22 lipca 2017

"Dunkierka"

To nie jest film hollywood'ski.
Nie ma w nim efektow specjalnych oni bohaterszczyzny.

Jest dramat.
Dramat dowodcy, ktory ma do dyspozycji male jednostki i 400 tysiecy zolniezy na plazy do przerzucenia na brytyjska strone Kanalu.
Dramat pilota uwiezionego w tonacym kokpicie zastrzelonego samolotu.
Dramat zolnierzy na plazy wystawionych jak kaczki na ostrzal Luftwaffe.
Dramat rannych bez mozliwosci ewakuacji z zatapianych statkow.

I jest nadzieja...



Film mnie zachwycil. 

Zreszta lubie tworczisc Ch. Nolana. Ok, wymiekkam przy "Inception" .

A jakie sa wasze odczucia?

wtorek, 4 lipca 2017

Happy 4th of July

Moze byc HAPPY na rozne sposoby.
Sama wybralam sniadaniowy happiness :)



Pancakes na 4th of July.
W sumie, jak swietowac Urodziny to na calego.

Przepis na fluffy pancakes (puszyste hmm racuszki?/nalesniki?) pochodzi ze strony: http://allrecipes.com/ 

Po polsku, w moim tlumaczeniu, brzmi nastepujaco:

Skladniki: 
3/4 szkl mleka,
2 lyzki octu,
1szkl maki,
2 lyzki cukru krysztalu,
1 lyzeczka sody oczyszczonej,
1/2 lyzeczki soli,
1 jajko,
2 lyzki masla, roztopic.

Wykonanie:
1. Mleko zmieszac z octem, odstawic na 5 min, zeby skwasnialo.

2. Wymieszac make, cukier, sode oczyszczona, sol* w wiekszej misce.

3. Rozbic jajka w mleku, dodac roztopione maslo, wymieszac.

4. Mleczno-jajeczno-maslana mase wlac do maki i rozmieszac na gladka mase.


Mozna dodac garsc jagod. Wiecej dodawalam juz na samo rozlane na patelni ciasto.

5. Wieksza patelnie rozgrzac na srednim ogniu, dodac odrobine tluszczu. Wlac 6 lyzek ciasta. Osobiscie uzywam 1/2 cup miarki. 
Smazyc.


Piec pojedynczo.
Z podanej porcji wychodzi 5 pancakes.


Serwuje z syropem klonowym, bita smietana i owocami.


Patriotyczna wersja pancakes!

HAPPY 4th of JULY!



 *nota bene to jest chyba jakas zaleznosc miedzy soda a sola, bo w amerykanskich przepisach zawsze do sody oczyszczonej jest dodawana sol, polowa miary sody. Sama to tez stosuje do kazdego przepisu, w ktorym mam uzyc sody oczyszczonej. Ciasto lepiej rosnie. Pewnie to jakies chemiczne zaleznosci.